Eerste hulp bij rugklachten

Eerste hulp bij rugklachten

Heeft u rugklachten en wilt u weten wat u kunt doen om deze klachten te verminderen? Hieronder vindt u een aantal tips en oefeningen. Raadpleeg uw huisarts als uw rugklachten langer dan 6 weken aanhouden of maak een afspraak in de praktijk.

Tips bij rugklachten

* Ga bij het opstaan uit bed eerst op uw zij liggen met uw benen over de rand van uw bed en druk uzelf met uw armen zijwaarts omhoog. Maak bij het gaan liggen in bed dezelfde beweging, maar dan omgekeerd.

* Zet bij het opstaan uit een stoel één voet onder uw stoel, steun met uw handen op de zitting of leuningen van de stoel en zet kracht met uw armen en benen om omhoog te komen.

* Zet bij het uitstappen uit de auto eerst uw voeten op de grond buiten de auto en zoek met uw handen steun aan de auto, zet kracht met uw armen om uit de auto te komen.

* Buig uw knieën tijdens het bukken en draag het voorwerp dicht bij uw lichaam.

* Voorkom gelijktijdig draaien en buigen van uw rug. Ga eerst recht voor het voorwerp staan en pak het dan pas op.

* Houd uw onderrug warm, door de warmte kunnen uw rugspieren makkelijker ontspannen.

Oefeningen bij rugklachten

Klik op onderstaande link voor oefeningen die u kunnen helpen om uw rugklachten te verminderen. Zorg voor een zachte, maar stevige ondergrond bij de grondoefeningen (yoga-mat, tuinstoelkussen).

Link: Rugoefeningen

Mailadres: info@oefentherapie-neede.nl

Wachtwoord: rugklachten

Oefentherapie Dalfsen

Dorinda Kroezen

Ruigedoornstraat 108

Trefkoele+ / Flexruimte 3

7721 BR Dalfsen

06-24466968

praktijkdalfsen@oefentherapie-neede.nl

Copyright 2015 © All Rights Reserved

Oefentherapie Neede

Dorinda Kroezen

Buizerdstraat 1b

7161 HZ Neede

0545-482238

06-24466968

info@oefentherapie-neede.nl